torsdag 19 januari 2017

Plötsligt så händer det!

När man, alltså jag, snart fyller 50, jo det är sant, så ska jag för första gången i mitt liv plugga på högskola!!!!!

Nu är det ju bara en kort kurs på distans, men ändå! Jag har äntligen hittat något jag vill plugga till och som jag kommer få användning av. Jag vet ju fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor!

Jag ska jobba med diverse saker i några av våra bolag när vi flyttar tillbaka till Sverige. Det blir framförallt administration, hålla ordning och reda på kontoret samt sköta städnigen i lokalerna. Den största, och roligaste, arbetsuppgiften blir att sköta vår webbshop frö kryddor och te; Zmaka. Det behövs lite kärlek och engagemang där, för att få igång försäljningen lite mer. Så framförallt där kommer jag få nytta av mitt, förhoppningsvis, diplom!

Jag ska läsa till Social media-koordinator på IT Högskolan! En kurs på 14 veckor med 8-10 timmars studier i veckan. Det är en kommunikationsutbildning som ska ge mig kompetens och färdigheter att arbeta med kommunikation och marknadsföring på sociala medier. Jag kommer att arbeta mot Zmaka under kursen. Mina inlämningar kommer bygga upp Zmakas sociala media närvaro.


Väldigt spännande!

Sen blir det ju helt klart en utmaning att hinna med detta utöver min vardagliga sysslor, arbetsuppgifter samt vår stundande flytt till Sverige. Det blir till att göra en planering och sätta av tid för studier helt enkeklt. Bädda kan jag göra en annan gång! Typ! 

Och tack chefen för att jag får gå kursen!

2 kommentarer:

  1. Å så spännnde! Grattis!

    Jag älskar när det plötsligt händer :-)

    Kram och lycka till!

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för en trevlig blogg.Får man fråga vad främsta anledningen till att ni ska flytta hem är? Famil,vänner eller E fortsatta skolgång.Mvh Ingela

    SvaraRadera